diumenge, 15 de maig de 2011

Es recomana no utilitzar el logotip PSOE

Article publicat al setmanari La Cafetera X-press el 21 de març de 2011

Ni la paraula “Zapatero”. Sembla que ja és oficial, els col·lectius locals i autonòmics d’arreu de l’estat espanyol han estat aconsellats per tal d’evitar que facen us de les sigles del partit al qual pertanyen. Això per suposat després de que tots ells, al menys així a casa nostra ho han fet, renunciaren a la ideologia què els va veure nàixer i els va atorgar el poder.

Ara ja no cap estranyar-se de que el candidat municipal d’aquesta formació, el PSOE de Gandia, duga mesos amagant les sigles amb les què es presentarà a les properes eleccions de maig, sota un coret del color de la senyera de la ciutat ducal i un eslògan compartit amb el de la ciutat comtal, “Barcelona ens uneix”, del també alcalde socialista Jordi Hereu.

Que la marca PSOE resta, tots ho sabem, i tal volta, en part, siga per la falta d’imaginació i iniciatives dels seus representants per a traure’ns d’aquesta dura crisi, què ara es reflecteix en la submissió a directrius centrals què semblen menysprear als tan diferents votants dels territoris d’aquest estat. I així, el President del mateix deu tenir l’agenda prou ben lleugera en plena precampanya, i és que diuen les males llengües que no hi ha candidat autonòmic socialista què no creue els dits per a que Jose Luís tinga el dia ocupat en altre esdeveniment quan cordialment per vindre se li demana.

Bé, a la fi els partits polítics són lliures d’adreçar-se als seus votants de la forma que més estimen convenient. Allò que és reprovable és el confusionisme què alguns d’ells utilitzen, sobre tot quan estan al poder, fent us dels diners públics. Normalment continuant i unint les campanyes publicitàries pagades amb diners de la ciutadania, amb els seus eslògans de campanya, com ara el “Plan Confianza” del govern autonòmic, en mans del PP, i el “Cor roig” de la “Gran Ciutat” del govern local, en mans del PSOE. Transformat el primer en el “Puedes Confiar” que exhala el imputat Camps, mentre Orengo passeja el seu cor malva de pamflet en pamflet, amb un eslògan que evoluciona de “Gandia ens uneix” a “Gandia és única”.

I això sense deixar de fer servir la plataforma institucional per a vendre el bacallà. Com per exemple fa uns dies, quan amb motiu de la XX Trobada de Dones, vaig assistir a l’homenatge d’una empresària ja jubilada al centre social de Benipeixcar. A l’acte, què estava presidit per membres del grup municipal del PSOE, no es va convidar a la resta dels grups municipals què conformen el consistori. Tot i això no és aquesta circumstància, que ve a ser una tàctica llargament utilitzada pel govern d’Orengo la present legislatura, allò més escandalós, ja que fou la tècnica publicitària emprada en la celebració la què es mereix tots els llorers. I és que, amb el títol “Mejores Amigas” i els acords d’una cançó d’Ana Belén, es va projectar una mena de videoclip inexplicable i inconnex què no era més que una successió d’imatges lacrimògenes en fons neutres

sobre els quals relluïen infinitat de preciosos corets rojos.


Cap comentari:

Publica un comentari