dissabte, 17 d’abril del 2010

El carril bici de la ciutat de Gandia. 1a Part.

...
Aquesta serà la primera vegada que us parlaré del carril bici, i com ben bé resa el títol que precedeix aquestes línies, no serà l'última.

Crec que una ciutat no es pot considerar “moderna” si no disposa i executa un pla de sostenibilitat mediambiental, o d’una altra manera, si la mateixa no fa un esforç per créixer d’una manera ordenada i integrada en el territori.

I així, tenim molts exemples arreu d’Europa de ciutats i pobles que ho han aconseguit. A nosaltres, a Gandia, encara ens queda molta feina per fer, però això no deu ser un obstacle per a millorar cada dia fent allò que està en les nostres mans.

No agafar el nostre automòbil per desplaçar-nos per la ciutat, tenint en compte que la mateixa no és d’una extensió excessiva, pot estalviar-nos diners en combustible, temps en embussos i pol•lució al nostre entorn.

Com a alternativa caldria que disposarem d’un transport públic eficient, situació que no es dóna a la ciutat, i es què de l’Urbà, del seu cost econòmic i de les incomplertes promeses electorals del PSOE ja en parlarem un altre dia.

Lògicament podem anar caminant a tots els llocs, o amb alguns altres nous dispositius que de forma no contaminant estan eixint a poc a poc al mercat, sempre i quan no se’ns prohiba anar “sobre rodes” per les voreres, passejos i carrers peatonals!

I finalment ens queda la possibilitat d’anar amb bicicleta, tasca àrdua i perillosa a la ciutat de Gandia. Entre d’altres coses perquè no existeix, ni hi ha cap voluntat de que exista, com és el cas del tram previst i desaparegut a ordre del Regidor Mut al Passeig de les Germanies, una
quantitat de quilòmetres que connecten i travessen la ciutat fent-lo útil i segur, i per l’estat d’abandonament dels trams que hi ha, tot i que just tres dies abans de les passades eleccions un regidor socialista es gastava cinquanta milions de les antigues pessetes en el mateix, car la intervenció va consistir en pintar de color de roig una vorera per ací i una vorera per allà arravatant als vianants el seu dret sobre la mateixa.

Com que jo crec que la ciutat de Gandia es mereix un carril bici he decidit, amb la voluntat de que siguen solucionats, dur a aquest bloc i mostrar tots els entrebancs que els ciclistes han de travessar si hui per hui volen fer ús del mateix.

Que passe per un jardí no significa que haja de passar a ser un camí de pedres, escaló inclòs, entre altres coses perquè és urbà i la gent que el fa servir no sol tenir pensat anar a “fer mountain bike”.




































Això és carril bici?. Si ho és, per on caminen els vianants?. I si no ho és, perquè està pintada la
vorera del color “roig carril bici de Gandia”?















Sí, és el carril bici, ...i la vorera!









































































































50 milions per a posar aquesta senyal, ja podria haver eliminat l’escaló!





























































The end of the carril bici, si no t’atreveixes a fer la rodona sempre pots tornar per on has vingut!

1 comentari:

  1. Mira la part positiva, Gandia és una de les poques ciutats que pot presumir d'un "circuit de trial bici" integrat en la ciutat.
    Esports de risc a la porta de casa!

    ResponElimina