dimecres, 9 de febrer del 2011

El carril bici de la ciutat de Gandia. 5a Part.





Trobeu les deu diferències?

És evident que, en tot cas, aquestes són de caire superficial, perquè en el fons, no tan fondo, tots dos són allò mateix i desenvolupen idèntica política.

Ella és Rita Barberà, l’alcaldessa del PP de València, i l’altre, Jose Manuel Orengo, el nostre alcalde del PSOE de Gandia. És obvi que la manera de fer no dista gens. Tots dos estan presentant el seu gran projecte mediambiental amb el què tanquen la present legislatura. En definitiva, un sistema de lloguer de bicicletes que a Gandia ens costarà vora els set-cents mil euros (700.000,00 €), cent setze milions (116.000.000 ptes.) de les antigues pessetes.

A la ciutat de València ja està en marxa, tot i que sembla que de manera no massa satisfactòria per als seus usuaris. Però eixa circumstància crec que serà més adient tractar-la, així com les seues característiques concretes, per tal de poder comparar-les amb les de la nostra ciutat, quan el servei ací es pose en marxa.

No trigarà gaire, ja que les eleccions estan a la cantonada. De fet, els ciutadans i ciutadanes hauran vist com han començat a instal·lar-se arreu de la ciutat les “tan ben integrades en el seu entorn” plataformes de lloguer.

Però, com que el preu de la compra de les bicicletes no justifica un cost tan alt del projecte, i és escandalosa la manca d’un traçat real de carril bici per on poder circular amb la més mínima garantia de seguretat, el mateix ve farcit del desenvolupament de la xarxa de preferència de pas de les bicicletes per la ciutat.

Així, de n
ou, tal i com feren fa quasi quatre anys (tres dies abans d’eleccions) estan tornant a pintar de roig la ciutat (¿serà coincidència que el color elegit siga el mateix que utilitzen les sigles del PSOE?).









Recorde que aquella vegada, fa quatre anys, la pintura que es desfeia el mateix dia de les eleccions, i que ens va costar 300.000,00 €, cobria les voreres de manera insultant.
































Especialment al grau i a la platja, on, pocs mesos després, en arribar l’estiu, moltes de les voreres estrella convertides en carril bici van haver de ser repintades de gris i clausurat el carril bici per a que pogueren anar els vianants per la vorera! (Sempre em pregunte que ens va costar eixa repintada!).


































Ara senzilla
ment ocupa part d’unes vies ja prou col·lapsades.
























Tot i que això dels ob
stacles al carril bici de Gandia ja és un clàssic.











Com dic, fou indignant i irracional, i en molts dels casos senzillament inexistent.


























Que útil, veritat? Sobre tot si vas en bici a treballar.























Deficiències que sembla que no deixaran d’existir en el carril bici que ara estan “construint
”, ja que allò de no tenir inici ni fi, ni connexió alguna entre els seus trams sembla que serà una constant. La caseta de fusta ens indica que en eixe lloc comença o acaba un tram.


























A Corea sembla que comença ací!




2 comentaris:

  1. M'agradaria posar en el coneixement de tots els lectors i lectores d'aquest article, que la fotografia on surt Jose Manuel Orengo l'he agafada del bloc "movilidad gandiense". Moltes gràcies. Sandra Cardona i Serrano.

    ResponElimina
  2. Si no millora aquesta xàrcia, anem abocats a la porta d'urgències. Per cert, Rita i Orengo saben usar la bici?

    ResponElimina